آیا شما هم به دنبال افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایتتان هستید تا مشتری‌هایتان بیشتر شود اما آن‌قدر با انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی روبه‌رو می‌شوید که خودتان هم نمی‌دانید بهتر است از کدام‌یک استفاده کنید؟

نگران نباشید چون ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم…

بازاریابی دیجیتالی لغتی دهان‌پرکن نیست که خیلی‌ها بدون دانستن معنی حقیقی آن فقط برای کلاس کاری و در حیطه کار با شبکه‌های رایانه‌ای‌ به زبان بیاورند. ابتدا باید بدانید چند نوع بازاریابی دیجیتالی وجود دارد؛ سپس باید از این روش‌ها استفاده کنید تا در گرداب رقابت دیجیتالی جان سالم بِدَر ببرید و یک‌ سَر و گردن از بقیه بالاتر بروید.

از خودتان بپرسید: «آیا اصلاً می‌دانم بازاریابی دیجیتالی یعنی چه؟»

اگر پاسختان منفی است اشکالی ندارد.

در این مقاله می‌خواهیم چم‌وخم بازاریابی دیجیتالی را برایتان شرح دهیم. ابتدا آن را تعریف می‌کنیم؛ سپس به شرح اهمیت آن می‌پردازیم و در آخر به شما یاد می‌دهیم چگونه از این ۹ نوع بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید.

اگر از ابتدا تا انتهای این مقاله را با دقت تمام مطالعه کنید می‌توانید از بازاریابی دیجیتالی به‌عنوان بخشی مؤثر در راهبرد کلی بازاریابی‌تان استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتالی چیست؟

خیلی‌ها این مفهوم را به‌درستی تعریف نمی‌کنند یعنی خشت اول را کج می‌گذارند و تا آخر هم کج می‌روند. شاید شکل ظاهری این اصطلاح غلط‌انداز باشد و فکر کنید فهمیدنش کمی سخت است اما حقیقت این‌طور نیست.

بازاریابی دیجیتالی چیست؟ هر نوع بازاریابی محصول یا خدمتی که در آن از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شود.

شاید باور نکنید که بازاریابی دیجیتالی مفهومی جدید نیست. بازاریابی دیجیتالی با ظهور دستگاه‌های الکترونیکی قدم به دنیای ما نهاد. اغلب مردم فکر می‌کنند بازاریابی دیجیتالی در قالب بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شود اما در اشتباه‌اند. بازاریابی دیجیتالی شامل این دو شیوه می‌شود اما محدود به آن‌ها نیست. بازاریابی دیجیتالی به دو صورت وجود دارد: آنلاین و آفلاین.

در مورد بازاریابی آفلاین در آخر مقاله صحبت می‌کنیم اما بیشتر می‌خواهیم در مورد تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین صحبت کنیم و گپ بزنیم.

اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی شما بهترین نتیجه را دهد باید از هر دو نوع آفلاین و آنلاین تشکیل‌شده باشد. آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که اصلاًٌ بازاریابی دیجیتالی چه دردی از ما دوا می کند ادامه مطلب را بخوانید.

چرا بازاریابی دیجیتالی اهمیت دارد؟

روزبه‌روز بر تعداد ساعت‌هایی که به دستگاه‌های الکترونیکی‌مان وصل می‌شویم افزوده می‌شود. مثلاً آمریکایی‌ها بیش از ۱۱ ساعت در روز را صرف استفاده از این نوع دستگاه‌ها می‌کنند. چه شد تعجب کردید؟ فقط ۲۴ ساعت در روز داریم چطور ۱۱ ساعت را می‌توان در اینترنت سپری کرد؟!

شاید بترسید اما دور نیست آن روزی که بشنوید در تمام طول روز وقتمان را در اینترنت سپری می‌کنیم. به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتالی بیش از هر وقت دیگری اهمیت دارد و می‌تواند روی مخاطبینتان تأثیر بگذارد.

اگر از بازاریابی دیجیتالی بهره نگیرید دستتان تقریباً به هیچ‌کسی نمی‌رسد. درنتیجه کسب‌وکارتان می‌شود بربادرفته (۲). اگر می‌خواهید از قافله عقب نمانید لازم است با انواع بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید و ببینید کدام‌یک برای حوزه کاری، شرکت و مخاطبین شما بهترین نتایج را به ارمغان خواهد آورد.

 

انواع بازاریابی دیجیتالی

حالا به قسمت جذاب مقاله رسیدیم. وقت آن رسیده تا دفتر و مداد را بردارید و با ۹ نوع از انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید. بازاریابی آنلاین شامل انواع زیر است:

  1. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  2. بازاریابی با موتورهای جستجو و تبلیغات PPC (به ازای هر کلیک کاربر باید به شرکت تبلیغ‌کننده پول بپردازید.)
  3. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی
  4. بازاریابی محتوا
  5. بازاریابی با استفاده از سیستم همکاری درفروش (Affiliate Marketing)
  6. بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing)
  7. بازاریابی با ایمیل
  8. بازاریابی ویروس‌وار
  9. تبلیغات درگوشی‌های هوشمند
  10. بهبود برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو به فعالیت‌های اطلاق می‌شود که با انجام آن‌ها محتوای آنلاین شما بیشتر در معرض مخاطبین قرار می‌گیرد یعنی در نتایج موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. این اتفاق بدون استفاده از تبلیغات پولی می‌افتد و مخاطبین به‌صورت ارگانیک و طبیعی به‌طرف محتوای شما کشیده می‌شوند. وقتی‌که کاربر با استفاده از موتورهای جستجویی مثل گوگل یا بینگ (Bing) مجموعه‌ای از کلمات کلیدی را جستجو می‌کند SERP یا صفحات نتایج موتور جستجو در مقابلش ظاهر می‌شود. این صفحات برای هر کاربر بر اساس کلمات کلیدی که جستجو کرده، مکانش در زمان جستجو و تاریخچه جستجو شخصی‌سازی‌شده و سپس نمایش داده می‌شوند. نتایج جستجوی ارگانیک به‌صورت فهرست ظاهرشده و بر اساس الگوریتم‌های موتور جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. به‌محض اینکه کاربران شیوه جستجو و کار با محتوای آنلاین را تغییر دهند، این الگوریتم‌ها نیز تغییر می‌کنند. هرقدر رتبه شما در SERP بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به وب‌سایتتان کشیده می‌شود و شانس شما برای تبدیل یک بازدیدکننده منفعل به یک مشتری فعال بیشتر می‌شود.

چه‌کار کنید تا وب‌سایت شرکتتان در نتایج جستجوی ارگانیک در رتبه بالاتری قرار بگیرد؟

با بهینه‌سازی محتوای وب‌سایتتان از طریق سئو

برای بهینه‌سازی محتوای وب‌سایتتان یک نصیحت رایگان از طرف ما بگیرید!

برایتان یک پیشنهاد ویژه داریم تا بتوانید موفقیت آنلاینتان را تضمین کنید. می‌خواهیم به شما و شرکتتان کمک کنیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک نصیحت رایگان برای بهینه‌سازی محتوایتان بگیرید و چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

یک نصیحت رایگان می خواهم

عوامل زیادی در بهینه‌سازی محتوای شما دخیل‌اند. از کلمات کلیدی موجود در محتوایتان گرفته تا لینک‌هایی که از سرتاسر وب به سایتتان پیوند داده می‌شود. موفقیت شما در سئو درگرو عوامل برصفحه (On-page) و خارج از صفحه (Off-page) است. سئوی روی صفحه شامل کارهایی است که در وب‌سایت خودتان انجام می‌دهید تا رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیرید. سئوی خارج از صفحه به ارتباطاتی که با وب‌سایت‌های دیگر برقرار می‌کنید و کارهایی که خارج از وب‌سایت خودتان برای افزایش رتبه در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌دهید اطلاق می‌شود.

کارهایی که برای بهبود سئو انجام داده می‌شود با تغییر الگوریتم موتورهای جستجو تغییر می کند تا نیاز مخاطب برطرف شود.

شاید بهتر باشد بگوییم سئو هرگز به تغییر محتوای وب‌سایت فقط برای گرفتن رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو اطلاق نمی‌شود بلکه در حقیقت به این معنی است که بهترین وب‌سایت ممکن را برای استفاده کاربران بسازید. هرقدر از شیوه‌های به‌روزتری برای سئو استفاده کنید به همان اندازه در موتورهای جستجو بیشتر دیده می‌شوید و درنتیجه ترافیک بیشتری به سایتتان کشیده می‌شود.

  1. بازاریابی با موتورهای جستجو

بازاریابی با موتورهای جستجو یا SEM زمینه‌هایی را که سئو از آن‌ها غافل مانده، افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو با پرداخت پول، پوشش می‌دهد.

با استفاده از SEM می‌توانید فضایی برای تبلیغات خود بخرید که در بالای صفحه نتایج جستجوی کاربر ظاهر می‌شود.

مشهورترین پلتفرم پولی موتورهای جستجو Google AdWords است و Bing Ads در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.

بازاریاب مبلغی مشخص به موتور جستجو می‌دهد تا تبلیغاتش درجاهای مختلفی از صفحه نتایج یا SERP ، به ازای کلمات یا عبارات کلیدی خاصی به نمایش گذاشته شود.

یکی از نمونه‌های SEM تبلیغات به ازای هر کلیک است که اصطلاحاً به آن PPC می‌گویند. PPC روشی در بازاریابی دیجیتال است که در آن موتورهای جستجو به ازای کلیک هر کاربر از تبلیغ‌کننده پول می‌گیرند.

چند ماهی بیشتر نیست که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شروع به استفاده از تبلیغات PPC کرده‌اند. این تبلیغات در خوراک اخبار مخاطبین هدف یک شرکت خاص ظاهر می‌شوند. این سیستم تبلیغی، نمونه‌ای بسیار عالی از ادغام انواع مختلف بازاریابی برای تشکیل استراتژی بازاریابی دیجیتالی مؤثر است. در این مثال SEM با بازاریابی دیجیتالی در رسانه‌های اجتماعی ادغام‌شده است.

  1. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

حتماً تا الآن فهمیدید که رسانه‌های اجتماعی بخش حیاتی استراتژی بازاریابی هستند اما آیا با فوت‌و‌فن‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی آشنایی دارید؟

بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود بیشتر در معرض دید مخاطبین قرار بگیرید، بتوانید به مشتری‌هایتان نزدیک‌تر شوید و در نتیجه صمیمانه‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. ثمره‌ی این تعامل صمیمانه، دریافت بازخوردهایی ارزشمند است که به شما اجازه می‌دهد خدمات مشتریان، محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید.

با استفاده از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و ارسال محتواهایی باکیفیت دسترسی مخاطبان به شما بیشتر می‌شود و درنتیجه احتمال افزایش مشتری‌هایتان زیاد می‌شود. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی هر کاری است که برای افزایش ترافیک یا راندمان کاری در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهید.

فرقی نمی‌کند این کارها را در فیس‌بوک انجام می‌دهید یا توییتر، اسنپ‌چت (Snapchat) یا لینکداین؛ در هرکدام از این پلتفرم‌ها که باشید یعنی در حال بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی هستید.

تقریباً همه می‌توانند از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند اما شرکت‌های B2C، شرکت‌هایی که کالا یا خدمات خود را مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌کنند، بیشترین استفاده را می‌برند.

روی موضوعاتی که مخاطبین هدف شما در رسانه‌های اجتماعی از آن‌ها حرف می‌زنند تمرکز کنید.

در مکالماتشان شرکت کنید و از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری استفاده کنید تا بفهمید کدام‌یک از محتواهایی که به اشتراک می‌گذارید بهتر نتیجه داده است. بدانید کدام مطالب بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و کدام‌یک لایک‌های بیشتری می‌خورند تا بتوانید میزان تأثیر محتواهایتان را بسنجید.

وقتی مطالبتان به اشتراک گذاشته می‌شوند به همان اندازه به‌طور رایگان برای شما تبلیغ‌شده است.

  1. ۴. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یعنی فراهم آوردن محتوای باکیفیت برای کاربران به‌منظور ایجاد مشتری راغب و فروش محصولات یا خدمات خود. این محتوا می‌تواند در هرجایی از محیط آنلاین قرار بگیرد.

ارسال توییت، بارگذاری ویدئو در یوتیوب و نوشتن پست در وبلاگ، همه و همه جزئی از بازاریابی محتوا هستند. بازاریابی محتوا بسیار مفید است چون با استفاده از آن می‌توان شیوه‌های دیگر بازاریابی دیجیتالی مثل سئو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را در محتواهایی منحصربه‌فرد ادغام کرد.

وقتی شروع به ایجاد محتوا می‌کنید مخاطبانتان را در نظر داشته باشید. باید بدانید با چه کسانی صحبت می‌کنید و آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند. این باعث می‌شود موضوع محتواهایتان مشخص شود. لازم است بدانید مخاطبین هدف شما ازچه عباراتی برای جستجوی اطلاعات به‌صورت آنلاین استفاده می‌کنند و دقیقاً از همین عبارات برای تولید محتوا استفاده کنید. این‌گونه مطالبتان به‌شدت بهینه می‌شوند و در سئو نمره‌ی بیست می‌گیرید.

آخرین نکته اینکه «اگر می‌خواهید محتوایتان را در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار دهید و بازخورد بیشتری بگیرید باید آن‌ها را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی که دارید به اشتراک بگذارید.»

بازاریابی محتوا محدود به یک روز و دو روز نیست؛ باید به‌طور منظم مشغول تولید محتوا باشید. هدف از تولید محتوا صرفاً فروش بیشتر نیست بلکه هدف از انجام آن آوردن مخاطبان به وسط میدان و آموزش آن‌ها برای افزایش آگاهی در مورد برندتان است.

با این کار مخاطبان به شما اعتماد می‌کنند و همه به یک‌میزان از خدمات شما بهره‌مند می‌شوند.

اصلاً سراغ محتواهای بی‌کیفیت نروید. امروزه کاربران در معرض محتواهای مختلف قرار می‌گیرند پس فقط با تولید محتوای باکیفیت است که می‌توانید یک سر‌و‌گردن از رقبایتان بالاتر بروید و امتیاز سئوی بیشتری بگیرید.

یادتان نرود لینک سایت‌های دیگر را در سایتتان قرار دهید و حتماً از بک لینک نیز استفاده کنید. ابزار درجه‌یک انجام این کار LovingDA.com است.

  1. بازاریابی با استفاده از سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

نام‌های زیادی برای این نوع بازاریابی وجود دارد ازجمله: بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی معرف اما تعریف همه آن‌ها یکی است.

در این نوع بازاریابی به ازای خرید هر محصول یا عضویت در برنامه‌های فروشنده (به شرایطی که از قبل بین فروشنده و تبلیغ‌کننده ردوبدل شده بستگی دارد) به تبلیغ‌کننده پول پرداخت می‌شود.

مثل این می‌ماند که برای محصول یا خدمت خود فروشنده استخدام کرده‌اید و به ازای هر فروش به او پورسانت می‌دهید. مبلغ پورسانت را شما تعیین می‌کنید و فقط به ازای هر فروش پول پرداخت می‌کنید.

کار مقرون‌به‌صرفه‌ایست چون لازم نیست کارمزد بدهید یا قبل از فروش چیزی پرداخت کنید. این‌یک بازی برد – برد است اگر شما ببرید تبلیغ‌کننده شما هم‌ سود می‌برد. وبلاگ نویس‌ها و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی زیادی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

حواستان باشد وقتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنید حتماً شرایط و ضوابط را از قبل تعیین کنید خلاصه اینکه جنگ اول به از صلح آخر… تبلیغ‌کننده برند شما را معرفی می‌کند پس باید پیام شرکت شما را به مخاطب برساند.

می‌خواهید از چه لحن و کلامی استفاده کند تا این پیغام را به بهترین شکل ممکن به مشتری برساند. این را هم در نظر بگیرید که پیشرفت شما در گروی منفعت مالی مُبلّغ است پس آن‌قدر به او پورسانت بدهید که راضی شود.

  1. بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing)

بازاریابی تأثیرگذار یکی از جدیدترین انواع بازاریابی‌های دیجیتال است. در بازاریابی تأثیرگذار افرادی که دسترسی زیادی به مخاطبین هدف شما دارند و ازنظر آن‌ها متخصص شناخته می‌شوند به شما کمک می‌کنند میزان ترافیک سایتتان بیشتر شده و درنهایت فروش بیشتری داشته باشید.

بازاریابی تأثیرگذار در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و اسنپ‌چت بسیار متداول و محبوب شده است. شرکت‌ها کسانی را که در اینستاگرام دنبال کننده‌های زیادی دارند استخدام می‌کنند تا با محصولشان یک یا دو عکس بگیرند و در حساب اینستاگرام قرار دهند و این‌گونه برند این شرکت را تبلیغ کنند.

امروزه شرکت‌ها از «متصدی» اینستاگرام یا اسنپ‌چت استفاده می‌کنند. در این شیوه تبلیغات کسی که استخدام می‌شود پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شرکت را به مدتی محدود، اغلب یک روز، کنترل می‌کند. این متصدیان شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان فرد تأثیرگذار را به شبکه اجتماعی شما می‌کشانند تا مخاطبین شما را افزایش دهند و درنتیجه بازخورد محصولاتتان بیشتر شود.

همیشه قبل از انتخاب فرد تأثیرگذار به‌اندازه کافی تحقیق کنید و بعد با او معامله کنید. شاید لازم باشد گوگل آنالتیکس آن‌ها را ببینید و مطمئن شوید دنبال کنندگانشان حقیقی‌اند و حساب‌های قلابی ندارند.

  1. بازاریابی با استفاده از ایمیل

بازاریابی با استفاده از ایمیل باعث می‌شود بتوانید مشترکان ایمیل شرکت را به‌طور منظم از آخرین تغییرات محصولات یا خدمات خود مطلع سازید. ارتباطی که بین شما و مخاطبینتان با این شیوه شکل می‌گیرد بسیار قوی‌تر از هر نوع دیگری از بازاریابی دیجیتالی است. با ارسال منظم ایمیل به مشتریانتان بها می‌دهید؛ بنابراین میزان اطمینان و وفاداری مشتریان را نسبت به برندتان بیشتر می‌کنید.

بهترین کمپین برای بازاریابی با ایمیل شیوه‌ای است که در آن فهرست ایمیل مخاطبین از طریق شرکتتان و محتواهایی که می‌گذارید به دست می‌آید؛ نه با پولی که به دیگران می‌پردازید. تجربه نشان داده وقتی کسی خودش با میل و اختیار در فهرست ایمیلی شما عضو می‌شود احتمال اینکه از شما خرید کند بیشتر است.

  1. بازاریابی ویروس‌وار

حتماً تابه‌حال با پست‌هایی روبه‌رو شده‌اید که خنده‌دار، کمی تعجب آور و یا مرتبط با مسائل روزند و در سه سوت مثل ویروس صدها بار به اشتراک گذاشته می‌شوند. به این شیوه افزایش ترافیک در مدت‌زمان کوتاه بازاریابی ویروس‌وار می‌گویند. انجام این کار سخت است اما ارزش وقت و تلاشی را دارد که صرف انجام آن می‌کنید چون میزان ترافیک سایتتان را به‌شدت افزاش می‌دهد.

شرکت‌های B2C بیشترین نفع را از این نوع بازاریابی می‌برند. این شرکت‌ها می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند تا از طریق پلتفرم‌های فعالشان مخاطبین بسیاری جذب کنند.

  1. تبلیغات از طریق تلفن همراه

برای هرکدام از شیوه‌های بازاریابی دیجیتالی می‌توان از تلفن همراه بهره گرفت اما برخی شیوه‌های بازاریابی با استفاده از تلفن همراه مناسب بازاریابی دیجیتالی نیستند.

مثلاً بازاریابی پیامکی که یکی از شیوه‌های ارزشمند بازاریابی محلی است را نمی‌توان به‌صورت دیجیتالی انجام داد.

می‌توانید از مصرف‌کنندگانتان بخواهید از طریق پیامک پیشنهادهای ویژه، کوپن‌های تخفیف و اخبار جدید شرکتتان را دریافت کنند.

بازاریابی دیجیتالی آفلاین

لازم است بدانید استراتژی بازاریابی دیجیتالی‌تان به‌تنهایی کامل نیست. لازم است از برخی روش‌های بازاریابی آفلاین نیز بهره بگیرید تا به اهدافتان برسید. بازاریابی آفلاین قدرتمند همان بازاریابی آفلاینی است که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی تجربه کاربری را افزایش می‌دهد. می‌توان از رستورانی که به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تبلت‌هایشان سفارش غذا دهند به‌عنوان نمونه‌ای از این نوع بازاریابی اشاره کرد.

بازاریابی رادیویی، تلویزیونی و تلفن همراه جزء بازاریابی دیجیتالی آفلاین محسوب می‌شوند.

چگونه بفهمیم از کدام نوع بازاریابی دیجیتالی استفاده کنیم تا کسب‌و‌کارمان رونق پیدا کند؟

حالا که با انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی آشنا شدید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید و مشتریان بالقوه بیشتری جذب کنید. هدف واقعی از اجرای شیوه‌های مختلف بازاریابی دیجیتالی دقیقاً همین است. از این روش‌ها استفاده می‌کنید تا مخاطبین هدفتان تجربه بهتری داشته باشند و برند شما در صدر قرار بگیرد. استفاده از شیوه‌های بازاریابی باکیفیت به نفع شما و مخاطبین هدفتان است.

موفقیت شما فقط در گروی بازاریابی آنلاین نیست اما شیوه زندگی مردم به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود بازاریاب‌ها این‌گونه فکر کنند. به یاد داشته باشید فقط با سئوی بهتر می‌توانید میزان در معرض قرار گرفتن محتواهایتان را افزایش دهید. تولید محتوای باکیفیت در ترکیب با بهترین روش‌های بهینه‌سازی و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به‌سرعت ترافیک سایتتان را افزایش دهد.

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید بفهمید در بحث‌هایی که مشتریانتان در آن‌ها شرکت می‌کنند چه‌حرف‌هایی ردوبدل می‌شود.

میزان جذابیت محتوایتان را بسنجید تا بتوانید موفقیتان را با تولید محتواهای باکیفیت‌تر دوچندان کنید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید مشتریان راغب بیشتری جذب کنید و بازگشت سرمایه خود را با استفاده از بازاریابی دیجیتالی بیشتر کنید .

Back

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بایگانی

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

اطلاعات