معرفی اصول دیجیتال مارکتینگ و بررسی موردی آنها

اصول دیجیتال مارکتینگ

در ابتدا تعریفی از اصول دیجیتال مارکتینگ بیان کرده و سپس برخی از اصول آن تشریح می شود.در این تعریف اصول دیجیتال مارکتینگ شامل استراتژی های آنلاین متنوع و راهبردی کلی از فعالیت های بازاریابی در بستر دیجیتال می باشد.

با استفاده از این اصول می توان عملکرد بهتری در دنیای بازاریابی دیجیتال داشت.در ادامه این اصول در کافه دیجیتال مارکتینگ به تفصیل بیان می شود.

ارزیابی چند مورد از اصول دیجیتال مارکتینگ

اصول دیجیتال مارکتینگ
بررسی اصول دیجیتال مارکتینگ

1.سرمایه گذاری در بستر هوش مصنوعی و همچنین آموزش ماشین محور

زمانی که در مورد همه ی اصول دیجیتال مارکتینگ تفکر می کنید باید تمرکز شما بر روی این دو مورد باشد.با پیشرفت تکنولوژی و به مرور زمان بات های سخنگو برای خدمات مشتریان مورد استفاده قرار گرفت.

نقش این بات ها در ارتباط موثر با مشتریان روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود تا سال 2020 حداقل 85 درصد از روابط با مشتریان از طریق این بات ها انجام پذیرد.
این اصول هوش مصنوعی را در جایگاه یک سکوی پرتاب در اختیار شما قرار می دهد پس نیاز است که همراه با پیشرفت تکنولوژی از این بات ها برای ارتباط بهتر با مشتریان استفاده کنید.

2.افزایش تمرکز بر اشتراک گذاری ویدئو های زنده در شبکه های اجتماعی

یکی از اصول بازاریابی دیجیتال مطلوب بهره بردن از این ویدیو ها می باشد. باید به این نکته توجه داشت که یک ویدئوی چند دقیقه ای می تواند بسیار موثرتر از هر نوشته ای باشد.برای پی بردن بهتر نسبت به این موضوع آمار زیر می تواند بسیار موثر باشد:

  • شاید باورش سخت باشد که کاربران یوتیوب میلیارد ها ساعت ویدئو در این رسانه تماشا می کنند.
  • کاربران فیسبوک روزانه حداقل 8 میلیارد ساعت به تماشای ویدیو ها می پردازند.
  • بیش از 80 درصد کاربران توییتر از محتوای ویدیویی بهره می برند.
  • طبق تحقیقات انجام شده حداقل 80 درصد مردم تمایل به تماشای محتواهای ویدیویی دارند.

اگر سازمانی می خواهد در سال های آینده به چشم انداز های خود برسد نیاز است که توجه ی ویژه ای به اصول دیجیتال مارکتینگ داشته باشد و از این رو در سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا های ویدئویی اهتمام داشته باشد.

در تولید ویدئو ها باید به نکاتی مانند منحصر به  فرد بودن آنها و یا اینکه به صورت مناسبتی تهیه شوند توجه کرد.از آنجایی که امروزه در دستان هر فردی با هر سن و سالی یک گوشی هوشمند است سازمان ها باید با استفاده از این اصول از این مزیت نهایت بهره را ببرند.

3.طراحی شبکه های مجازی و سایت های مناسب

همانطور که گفته شد یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ بهره بردن از فناوری های مبتنی بر گوش های هوشمند است.این عامل آنقدر اهمیت پیدا کرده است که در جستجوی گوگل سایت هایی که ورژن موبایل ندارند در رتبه های بالای جستجوی گوگل نمایان نمی شوند.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از لب تاپ ها برای دیدن سایت ها و یا ویدیو ها 25 درصد کاهش داشته است پس بسیار حائز اهمیت است که سایتی که طراحی می شود موبایل محور باشد.
در واقع باید در این سایت ها از روش RWD استفاده کرد. یک  RWD روش ساختن وب است که هدف آن نشان دادن مناسب صفحه در گوشی های هوشمند،کامپیوتر ها و لبتاب هاست.

برای این کار بهتر است با گردآوری اطلاعات و تجارب سایر سایت ها و نرم افزارها به بهترین استراتژی برای سود بردن از اصول دیجیتال مارکتینگ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *