اهمیت دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

همانطور که می دانید دیجیتال مارکتینگ یعنی بالا رفتن سطح برند و یا محصول به وسیله ی ابزار ها و رسانه های الکترونیک مختلف.مهم ترین تفاوت بازاریابی دیجیتال و سنتی این است که در بازاریابی دیجیتال امکان آنالیز کمپین های بازاریابی وجود دارد .

رسانه های دیجیتال آنچنان گسترده اند که مشتریان یا کاربران هر وقت که اراده کنند و در هر مکانی که باشند می توانند به دیتا ها دسترسی داشته باشند.رسانه های دیجیتال از آن نظر اهمیت پیدا میکند که مردم محصولی را می خرند که به آن اعتماد داشته باشند و شناخت خوبی از آن داشته باشند.در واقع مردم به دنبال پیشنهاداتی هستند که با اولویت های آن ها و نیازهایشان مطابقت داشته باشد.

مدیریت ارتباط بهینه با مشتری

برای مشاهده ی تاثیر شگفت انگیز دیجیتال مارکتینگ در بیزینس خود باید کانال هایی که به آن ربط دارد را بیشتر اهمیت داد.برای ایجاد رابطه ی مطلوب با مشتریان باید به شناخت خیلی خوبی از آنها رسیده باشیم و تنها شناخت سطحی کافی نیست.برای رسیدن به این شناخت باید یک دید کلی از تقاضا و اولویت های مشتری داشته باشیم.

این شناخت می تواند از انواع مختلفی از شبکه های اجتماعی و سایت ها و … که وجود دارد به دست بیاید.با آنالیز اطلاعات بدست آمده بازاریابان توانایی پیش بینی بازار را خواهند داشت.در همین راستا مشتریان را راغب به خرید و وفاداری خواهند کرد.

جالب است بدانید هر چه فهم شما نسبت به نیاز ها و رفتار مشتری عمیق تر می شود میزان موفقیت شما در به وجود آوردن روابط سودآور با کاربر و مصرف کننده بیشتر خواهد شد.

چالش های دیجیتال مارکتینگ

چالش های دیجیتال مارکتینگ

امروزه در دیجیتال مارکتینگ با چالش هایی روبرو هستیم که در ادامه به سه مورد از آنها اشاره می شود:

  • گسترش روز افزون کانال های دیجیتال
    با توجه به توسعه علم و تکنولوژی تعداد بسیار زیادی سایت و شبکه اجتماعی و .. به وجود آمده که هر کدام از آنها دارای خصوصیات مختلفی است.از طرف دیگر هدف کاربران از استفاده ی ابزار های مختلف،متفاوت است که این به نوبه ی خود باعث مشکل شدن آنالیز رفتار کاربران در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می شود.
  • بالا رفتن رقابت در بازاریابی دیجیتال
    از آنجایی که روش های بازاریابی دیجیتال از سنتی بسیار کم هزینه تر می باشند و در دیجیتال مارکتینگ هر کسی و در هر اندازه ای می تواند بازاریابی کند آنالیز رفتار مشتریان در این بستر بسیار مشکل بوده و به سختی می توان رضایت آنها را بدست آورد.در واقع می توان گفت انتظارات مشتری افزایش پیدا کرده است.
  • انفجار داده ها
    کاربران حجیم زیادی از دیتا را در ابزار های مجازی و اینترنتی خود بجا میگذارند.باید توجه داشت که در میان این همه اطلاعات باید یک تصمیم گیری درست انجام داد.

سه نکته ی کلیدی در رابطه با اهمیت دیجیتال مارکتینگ

1.روابط با مشتریان را در مدل های متنوعی انجام دهید.

در این عصر منابع دیجیتال زیادی با مزایا و معایب مختلف وجود دارد که با استفاده از آنها می توان تا حدی با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

2.تعامل فعال با مشتریان

بهبود تعاملات با مشتریان و دانستن اولویت های آنها می تواند با یک پیشنهاد شگفت انگیز روبرو شود که مشتری را غافلگیر کند.

3.آنالیز اطلاعات

شاید بتوان گفت اهمیت دیجیتال مارکتینگ در همین آنالیز اطلاعات باشد.که حتی باعث تفاوت عمده این دو یعنی دیجیتال و سنتی می شود.سرعت تصمیم گیری در دیجیتال مارکتینگ به مراتب بیشتر از سنتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *