آموزش دیجیتال مارکتینگ و ضرورت یادگیری آن برای مدیران

آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری امروزه لازم و ضروری است. هر مدیر با تجربه ای با استفاده از مشاهدات و تجربیات خود متوجه می شود که اینترنت برای مشتریان بسیار با اهمیت است و بهترین راه برای سود بیشتر از این کار انجام دیجیتال مارکتینگ می باشد.

پس یا باید این عملیات را به بیرون واگذار کنند و یا درون شرکت خود. اما یک مدیر خوب ایمان دارد برای موفقیت بیشتر افراد ارشد باید به آموزش دیجیتال مارکتینگ بپردازند. هر شخص با توجه به موقعیت و نیاز خودش.

دیجیتال مارکتینگ به مدیران کمک می کند تا بتوانند تصمیمات راهبردی تاثیر گذاری برای تیم خود بگیرند و به درستی تیم خود را نظارت کنند.

این مقاله نیز می تواند برای شما مفید باشد: معرفی آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

آموزش انتخاب درست کلمه کلیدی

به عنوان کسی که قصد فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ را دارد باید با ابزارهایی آشنا باشید که بازاریابی دیجیتال خود را بهتر مدیریت کنید. در ادامه به معرفی سه ابزار مفید میپردازیم:

ابزار جمع آوری اطلاعات و آخرین فعالیت ها در کسب و کار

گوگل آلرت (google alert) یکی از بهترین ابزار هایی است جهت اطلاع از انتشار محتوا در سایت با کلمه کلیدی شما. میتوانید چندین کلید واژه را در این برنامه تعریف کنید و زمانی که محتوایی با این کلمات منتشر شد گوگل آلرت به شما ایمیل می دهد. به طور مثال اگر شما می خواهید هر زمانی که در مورد محصولاتتان در اینترنت محتوایی به اشتراک گذاشته شد مطلع شوید این ابزار بهترین گزینه است.

آموزش دیجیتال مارکتینگ و ضرورت یادگیری آن

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

یکی از ابزار های مفید دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که این امکان را به شما بدهد تا تمام رسانه های مجازی خود را از این راه مدیریت کنید. سایت hootsuite.com یکی از مورد توجه ترین ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی است که در دیجیتال مارکتینگ مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.

ابزار درک رفتار مشتریان

Google Keyword Planner ابزار مفیدی است که شما میتوانید با استفاده از آن به بررسی رفتار جستجوی مشتریان خود بپردازید. یکی از کاربرد های این برنامه مشاهده تعداد جستجوی یک کلمه در ماه و سال است و این کار کمک می کند تا در انتخاب کلمه کلیدی  جهت سئو سایت و تولید محتوا از آن استفاده کنید.

اهمیت آموزش دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر همه ما میدانیم که هر کسب و کاری با دیجیتال مارکتینگ آمیخته شده است و از ملزومات آن به حساب می آید. اینترنت جایی است که فاصله بین انتخاب شدن شما با رقیبانتان تنها چند کلیک است.

امروزه کاربران و مشتریان بیش از 60% اطلاعات خود را حتی در مورد کسب و کار های سنتی از اینترنت دریافت می کنند. اگر برندی به المان های درستی از کاربران دست یابد، میتواند به منابع ارزشمند زیادی مثل نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان دست یابند و در نتیجه به افزایش درآمد های حاصل از کار خود و همچنین محبوبیتش بیافزاید.

حال سوال این است که چگونه میتوان به این اصل مهم دست یافت و آیا داشتن تنها یک وبسایت زیبا که بر اساس اصول طراحی رابط و تجربه کاربری طراحی شده است، کافیست؟

در جواب خود شما را مثال میزنیم. آیا دلیل شما از خرید در یک برند تنها ظاهر فروشگاه است یا اینکه چون این برند از کیفیت، خدمات و روش های مشتری مداری برخوردار است، انتخاب شما میشود؟ و در آخر آیا میتوان لباسی زیبا بر تن مانکن کرد و توقع داشت او انسان شود؟ جوابتان مشخص است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *