ضرورت رویداد دیجیتال مارکتینگ

ضرورت رویداد دیجیتال مارکتینگ

می­دانیم که دیجیتال مارکتینگ به طور خلاصه یعنی از موتورهای جستجو و ابزار وب در راستای تبلیغ و ارائه خدمات کسب و کار خود بهره ببریم. این بدان معناست که در قدم اول درهای شرکت باید به روی دنیای بیرون باز شود. رویداد دیجیتال مارکتینگ است که سبب آشنایی با افراد، شرکت­ها و روش های جدیدی می شود که کلید پیشرفت و توسعه را برای کمپانی شما به همراه خواهند آورد.

به همین منظور است که در دنیای بازاریابی آنلاین، رویدادهای دیجیتال مارکتینگ از اهمیت ویژه­ ای برخوردار هستند. این رویدادها مناسب­ترین فضا را برای معرفی خدمات شرکت­ های بزرگ و یا حتی استارت آپ های کوچک به یکدیگر و به مشتری­ ها، فراهم می ­سازند.

آنچه در یک رویداد دیجیتال مارکتینگ اتفاق می­ افتد

این گونه رویدادها وابسته به تمرکزی که دارند، به بخش ­های متفاوتی تقسیم می ­شوند که گاه دارای مخاطب عام بوده و برخی اوقات نیز برای مخاطب خاص ارائه شده ­اند. در ادامه به بررسی چند اتفاق معمول و مشترک در رویدادهای دیجیتال مارکتینگ می­پردازیم.

کسب تجربه از بزرگان هر کسب و کار

واژه «بزرگ­ان» در این عنوان، الزاما به افراد باتجربه و مسن در زمینه بازاریابی دیجیتالی اشاره ندارد. هرچند که حضور این افراد نقشی ضروری در هر رویداد داشته و یکی از مهمترین بخش­ های کنفرانس ها است اما آن­چه در این جا مدنظر ماست اشاره به شرکت­ ها و کسب و کارهای قدیمی ­تری است که راهی طولانی را در میان صفحات وب درنوردیده و آماده­ اند که تکنیک ­ها، راهبردها و روش­هایشان را با تازه نفس­ها در میان بگذارند.

سکویی برای پرواز

بخشی از شرکت­ کنندگان رویدادهای دیجیتال مارکتینگ را شرکت­ های نوپا و استارت آپ هایی تشکیل می­ دهند که به نقل از حکیم فردوسی، جوان اند و جویای نام. این دسته از شرکت ها با حضور در فضای رویداد، تجربه های جدید کسب کرده و آگاهی برند ایجاد می­ کنند. این امر شامل جذب مخاطب و مشتری حقیقی و حقوقی نیز می­ شود.

پلی میان کارمند و کارفرما

رویدادهای دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین موقعیت های جذب نیروی کارآمد است. مسئله قابل توجه این است که حتی در صورت آزاد بودن ورود عموم، حاضرین در این رویدادها معمولا از سه دسته خارج نیستند: شرکت­ های کوچک و بزرگ، مشتری­ ها و دانشجویان علاقه­‌مند.

دسته سوم با حضورشان در رویداد دیجیتال مارکتینگ ، یکی از مهمترین شروط استخدام را پشت سر­گذاشته­ و علاقه شان را در زمینه دیجیتال مارکتینگ ثابت کرده ­اند چرا که کارفرما به خوبی می­ داند حضور هیچ فردی در هیچ رویدادی الزامی نیست و دانشجو یا به طور کلی فردی که در این فضا حضور دارد، می­تواند برای بررسی دیگر شروط استخدام، گزینه مناسبی باشد.

سخن آخر

حضور در رویدادهای دیجیتال مارکتینگ برای بیشتر شرکت­ها چیزی بیش­تر از یه تبلیغ عمومی برند است. واقعیت آن است هنگامی که کمپانی شما در یک رویداد بازاریابی به خوبی ظاهر شده و تاثیر مثبتی روی مخاطبانش گذاشته باشد، اعتبارش دو چندان خواهد شد. روند افزایشی اعتماد مخاطب به کسب و کار در صورتی سرعت خواهد گرفت که او بتواند به شکلی مستقیم با شرکت و مدیرانش تبادل نظر کند و یا در سالن آمفی تئاتر به پای صحبت­شان نشسته، منطقشان را درک کرده و درباره کلیدهای موفقیتشان بشنود.

با این حساب، یک رویداد دیجیتال مارکتینگ اگر به شکل مناسب برگزار شود، معامله ای سراسر بُرد برای تک تک حاضرینش خواهد بود.

 

۱ دیدگاه برای “ضرورت رویداد دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *