معرفی مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی دارای مزیت های فراوانی است که باعث شده است امروزه بزرگترین شرکت ها و صنعت ها به این نوع از بازاریابی روی بیاورند.

به طور کلی می توان گفت مزایای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی شامل مواردی مانند:اندازه گیری میزان وفاداری مشتریان،تبلیغات گسترده ی جهانی از طریق وب سایت ها و گرفتن بازخورد مصرف کنندگان می باشد.

مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
مزایای دیجیتال مارکتینگ

1.دسترسی جهانی

برای اینکه بتوانید در بازار های جهانی حضور داشته باشید تنها به سرمایه ای اندک برای راه اندازی یک سایت نیاز دارید.در این سایت می توانید تبلیغات خود را انجام داده و به جهان خدمات خود را معرفی کنید.

2.تبدیل شدن به حالت رقابتی

دیجیتال مارکتینگ نشان دهنده ی این است که هر بیزینسی چگونه کار می کند و در آینده به کجا خواهد رسید.اگر بیزینسی در رقابت های بازاریابی دیجیتال نباشد آن بیزینس دارای جایگاه خوبی نیست.برای یافتن جایگاه خود باید از راهبرد های بازاریابی دیجیتال در فضای رقابتی استفاده کنند.

3.هزینه ی کم

در دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی می توان با کمترین هزینه مشتری های خود را پیدا کرد.

4.افزایش سود دهی

نحوه ی کار در بازاریابی دیجیتال به گونه ای است که پس از عبور از دره ی مرگ صاحبان کسب و کار سود بسیار زیادی خواهند کرد.

5.دستاورد ها قابل اندازه گیری و پیگیری اند.

در دیجیتال مارکتینگ می توان با استفاده از سایت میزان بهره وری و بازخورد هایی که گرفته شده است را اندازه گیری کرد.با این ابزار می توانید میزان درآمد ها از هر بخش و میزان بازدید از بخش های مختلف سایت را اندازه گیری کنید و با توجه به آن استراتژی های خود را طراحی کنید.

از طرف دیگر حتی می توان به این آمار که افراد بازدید کننده از سایت چه مدت در چه صفحاتی وقت خود را گذرانده اند نیز دست پیدا کرد.با همه ی این اطلاعات می توان تاکتیک های رقابتی برای بهبود تبلیغات طراحی کرد.

6.شخصی سازی

دیگر مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید برای هر یک از مشتری های خود یک پروفایل جداگانه بسازید و با توجه به سلایق آنها به آنها خدمات مناسب بدهید.در این راه می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مشتریان را به خود وفادار کرده و با بدست آوردن اعتبار پیش آنها راحت تر با آنها در ارتباط باشید.

7.بهینه سازی آسان

یکی از ویژگی های بازاریابی دیجیتال این است که شما هر وقت بخواهید میتوانید از عملکرد خود گزارش تهیه کنید.بعد از انجام این کار می توانید کمی و کاستی هایی که در عملکرد شما تا به آن لحظه وجود داشته را پیدا و آن را رفع کنید.البته این امکان را دارید که با آزمون کردن هر کدام که بهتر بودند همان را عملی کنید.یکی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که اجازه می دهد شما بهترین خریداران خود را مورد هدف قرار دهید.
در بازاریابی سنتی و به عنوان مثال استفاده از یک مجله یا تابلو برای تبلیغ محصولی احتمال اینکه مخاطب مورد نظر تبلیغات را ببیند و به دستش برسد بسیار پایین است.اما در بازاریابی دیجیتال امکاناتی فراهم شده است که می توان به صورت هدفمند برای طیف خاص و گسترده ای از مشتریان تبلیغات صورت بگیرد.

8.اشتراک گذاری آسان

در دیجیتال مارکتینگ این ویژگی مهیا شده است که داده ها و مقالات با افراد و سایت های دیگر به اشتراک گذاشته شود که این خود باعث بالا رفتن میزان فروش خواهد شد.