معرفی کامل رشته ی دیجیتال مارکتینگ

رشته ی دیجیتال مارکتینگ در ایران با نام بازاریابی دیجیتالی شناخته می شود اما هنوز در دانشگاه های ایران رشته ای با این نام تدریس نمی شود.در رشته ی بازرگانی در مقطع ارشد در دو گرایش بازاریابی و تجارت الکترونیک به طور غیر مستقیم به تدریس برخی کتب این رشته پرداخته می شود.

اما این رشته در خارج از کشور در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود که افراد علاقه مند می توانند برای تحصیل به مهاجرت رو بیاورند.به هر حال در کافه دیجیتال مارکتینگ به معرفی کامل این رشته و گرایش های آن خواهیم پرداخت.

رشته ی دیجیتال مارکتینگ و گرایش های آن

1.گرایش طرح ریزی و استراتژی در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

این گرایش ترکیبی از رشته ی دیجیتال مارکتینگ و و مدیریت استراتژیک است.و مباحثی اعم از چگونگی طرح ریزی،فرآیند فروش،مارکتینگ مطلوب در شرکت ها،بازاریابی سنتی و مدرن و شبکه های اجتماعی را در بر می گیرد که در این گرایش در دانشگاه ها تدریس می شود.

2.گرایش ارتباطات در قسمت رسانه های اجتماعی در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

رشته ی دیجیتال مارکتینگ

همانطور که بهتر می دانید در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی شرکت ها و سازمان ها به وسیله ی رسانه های اجتماعی با مخاطبین خود در ارتباط قرار می گیرند.تحصیل در این گرایش فرد را با موضوعاتی نظیر آشنایی با فرآیند های ضروری در بازاریابی استراتژیک و ایجاد روابط با مخاطبان عملی می کند.همچنین فرد دانشجو با مفاهیمی همچون توسعه ی و رشد شرکت های بازرگانی به کمک شبکه های اجتماعی و تجهیزات بازاریابی و آشنایی با سایت ها به صورت آنالیز آشنا خواهند شد.

3.گرایش نمایشگر دیجیتال و تبلیغات در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

در این گرایش مباحثی همچون یادگیری فرآیند برنامه ریزی،میسر سازی روابط موثر جهت فرستادن پیام بازاریابی به کاربران نهایی و  راه اندازی تبلیغات اینترنتی در سازمان ها مطرح می شوند.برای تبلیغات و بازاریابی از تابلوها،تصاویر و رسانه ی تصویری و فیلم استفاده می شود.

4.گرایش نگرش ها و رفتار مصرف کنندگان در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

در این گرایش مباحثی که مطرح می شود بیشتر با مشتری و مصرف کننده نهایی در ارتباط است. گرایش رفتار مصرف کننده ترکیبی از علم اقتصاد و روانشناسی است.در این حوزه تحقیقات زیادی صورت می گیرد تا آمار های متفاوتی از رفتار مصرف کنندگان منتج شود.از این آمارها می توان در بهبود روابط با مشتریان و ارائه ی خدمات بهتر بهره برد.فردی که در این گرایش تحصیل می کند می تواند مهارت های خود را در زمینه ی رسیدن به تجارت استراتژیک و تحلیل رفتار مصرف کنندگان تقویت کند.

 

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

رشته ی دیجیتال مارکتینگ

امروزه کشور هایی که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ کار میکنند در سطح جهانی حرف هایی برای گفتن دارند و تکنولوژی در این کشور ها بسیار پیشرفته تر از کشورهای درحال توسعه می باشد.در زیر 3 دانشگاه که برترین های این حوزه در جهان هستند آورده می شود:

  • دانشکده ی کسب و کار هاروارد
  • دانشگاه مدیریت دساوتلس کانادا
  • دانشکده ی مدیریت اسلون واقع در کشور آمریکا

در این دانشگاه ها با تدریس کاربردی رشته ی دیجیتال مارکتینگ به دانشجویان این امکان داده می شود که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد بازار کار شوند.در ادامه به تشریح یکی از حوزه های کاری پرداخته می شود.

تخصص در مطلوبیت گرایی موتور جستجوگر(seo)

بازاریابی بر اساس سئو یعنی بازاریابی قانونی برای رسیدن به موفقیت در شرکت ها.در این گرایش مباحثی همچون بالا بردن رتبه ی بازدید سایت ها در گوگل ، بالا بردن میزان موفقیت در برخی سایت ها،ایجاد روابط با کاربران و مخاطبان،به کار بردن کلمات کلیدی در تعداد تعیین شده،تصویر گذاری مناسب در سایت ها و بالا بردن سهام اجتماعی مطرح می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *