بررسی آموزش بازاریابی آنلاین و دیجیتال

بررسی آموزش بازاریابی آنلاین و دیجیتال

فراگیری آموزش بازاریابی آنلاین از آن جهت حائز اهمیت است که امروزه کمتر تجارت و کسب و کاری وجود دارد که از این حوزه برای موفق شدن و کسب درآمد استفاده نکند.در این مبحث موضوعاتی همچون بام مارکتینگ،بازاریابی با تبادل لینک،رپورتاژ،بهینه سازی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی و … مطرح می شود.در این مقاله در کافه دیجیتال مارکتینگ به تشریح برخی از موارد آموزش بازاریابی آنلاین پرداخته می شود.

معرفی انواع آموزش بازاریابی آنلاین

1.رپورتاژ:

رپورتاژ در واقع به معنای تولید یک مقاله و به اشتراک گذاشتن آن به شکل یک آگهی در سایت هایی مانند سایت های خبری که بازدیدکنندگان زیادی دارند.هنگامی که مقاله ای نوشته می شود معمولا در بین آن از تعدادی لینک برای دریافت بک لینک مناسب نیز استفاده می شود.این بک لینک ها برای سئو و افزایش بازدید بسیار مناسب هستند.در این نوع از آموزش بازاریابی آنلاین وقتی افرادی که مقاله ی موجود را مطالعه می کنند در صورت رضایت و برای کسب اطلاعات بیشتر سایت اصلی را مورد بازدید قرار می دهند.
برای ایجاد بک لینک دائمی برای یک سایت می توان از رپورتاژ  و بازاریابی محتوا استفاده کرد.که این خود منجر به بهبود رتبه ی جستجو و ترافیک سایت می شود.

2.بام مارکتینگ:

آموزش بازاریابی آنلاین

معرفی انواع آموزش بازاریابی آنلاین

این روش نیز بسیار به رپورتاژ نزدیک است اما با مورد اول فرق می کند.در بام مارکتینگ در پی یافتن واژه های کلیدی که جستجوی بیشتری در گوگل برای آنها صورت گرفته است خواهیم بود و در مورد آنها مطالبی نوشته و آنها را در سایت های معتبر انتشار می دهیم و با دادن لینک هایی به سایت خود مربوط می کنیم.

3.بهینه سازی موتور جستجو

این نوع از آموزش بازاریابی آنلاین در رابطه با محتوا و طراحی سایت است.هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید موتور جستجوی این شرکت سایت هایی را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد که دارای سئوی بهتری هستند.باید تولید محتوا به گونه ای صورت گیرد که سایت در جستجو های کاربران در گوگل دارای رتبه ی بالاتری باشد.

4.آموزش بازاریابی آنلاین در انجمن ها و تالار های بحث و گفتگو

آموزش بازاریابی آنلاین

در تالار های گفتگو که مکانی برای به اشتراک گذاری نظرات و استراتژی های افراد در رابطه با موضوعی خاص است افراد می توانند با دادن لینک هایی در انتهای پست هایی می گذارند کاربران حاضر در تالار را مجاب به بازدید از سایت خود کرده و از این طریق بازدید و ترافیک سایت خود را بالا ببرند.

5.آموزش بازاریابی آنلاین به سبک کلیکی

بازاریابی کلیکی در واقع اینگونه است که هنگامی که تبلیغات سایت شما در سایت های دیگر کلیک می شود باید هزینه ای بابت تبلیغات به آن سایت بدهید.این نوع بازاریابی در میان کاربران بسیار محبوب بوده و از طریق سایت های فراوانی علاوه بر گوگل و یاهو صورت می گیرد.به عنوان مثال در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات که در ابتدای ویدیو ها تبلیغات گذاشته می شود به ازای کلیک و مشاهده آن آگهی توسط کاربران از شرکت آگهی دهنده هزینه دریافت می شود.

6.آموزش بازاریابی آنلاین به روش ایمیل مارکتینگ

در روش ایمیل مارکتینگ از ای زین استفاده می شود که در آن به مشترکین و کاربران این اختیار داده می شود که در صورت تمایل دریافت ایمیل را فعال سازند.در این روش از آموزش بازاریابی آنلاین با به وجود آوردن  یک ای زین که بخش مهم و اساسی تجارت مورد نظر است یک فضای تبلیغاتی خریداری نموده و در آن به تبلیغ پرداخته تا در صورت تمایل خوانندگان تبلیغات به مشتریان احتمالی تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *